Winkelmand

Geen categorie

Oranje Vereniging Rijnsburg zet hulp Facebook in voor het vinden van vrijwilligers / zoekt vrijwilligers via Facebook

By 7 december 2018 december 10th, 2018 No Comments

Oranje Vereniging Rijnsburg is hard op zoek naar nieuwe mensen voor het organiseren van activiteiten op Koningsdag, de 4/5 mei vieringen, de Feestweek en de Kerst Inn. In het kader van de ‘Nationale Vrijwilligersdag’ wil Oranje Vereniging Rijnsburg hier vandaag aandacht voor vragen. De Koninklijke Bond van Oranjeverenigingen (KBOV) zet sinds kort de hulp van Facebook Nederland in voor vinden van nieuwe vrijwilligers via het platform. Afgelopen maand organiseerde Facebook Nederland samen met de Koninklijke Bond van Oranjeverenigingen een stoomcursus met handige tips.

Oranje Vereniging Rijnsburg zoekt vrijwilligers

  • Informatie over ernst vrijwilligerstekort
  • Informatie over leerpunten workshop
  • Quote van voorzitter ter ondersteuning van bovenstaand

Landelijk vrijwilligerstekort Oranjeverenigingen
Gebrek aan vrijwilligers is een probleem waar veel Oranjeverenigingen al jarenlang mee kampen. Op diverse plaatsen in Nederland kan daarom geen Koningsdag meer worden georganiseerd. Dick Steenks (secretaris KBOV): ”Onlangs nog kondigde het Oranje comité Bergen op Zoom aan dat de activiteiten voor 2019 niet doorgaan omdat ze niet genoeg vrijwilligers kunnen vinden. Tegelijkertijd zien we ook veel enthousiasme bij Oranjeverenigingen. De stoomcursus van Facebook geeft de vele Oranjeverenigingen hopelijk inspiratie en handvatten die nodig zijn om nieuwe mensen aan te trekken. Het geeft zoveel voldoening om voor alle inwoners van een dorp of stad een mooie Koningsdag te organiseren. Dat bindt écht samen.”

Facebook: een grote vrijwilligerspool

Ruim 10 miljoen Nederlanders hebben een Facebook-account, een pool van vrijwilligers en daarmee een handige plek voor verenigingen om met elkaar in contact te komen en mensen te werven. Maar Oranjevrijwilligers zijn doorgaans niet de twintig – en dertigers die met social media zijn opgegroeid. Ze hebben vaak wel een Facebook-account maar niet de kennis om de kracht van het platform te gebruiken voor de werving van vrijwilligers, terwijl ze wel dringend op zoek zijn naar nieuwe mensen. Samen hebben Facebook en de Oranjeverenigingen de lokale kracht om mensen te werven door het hele land.